المشاركات الشائعة

الاثنين، يونيو 04، 2012

( 360 ) اللهم اجعله خير حلم غريب نسأل الله السلامة



                              
اللهم اجعله خير حلمت  حلم ان شاء ما يكون 
القاهرة  قاهرة اعدائها 

أنا تخيلت هذا الحوار يقول احد الاصدقاء فى بريد الاهرام
 (حوار افتراضي بين حماس الفصيل الفلسطينى  وحزب الله ممثل الشيعة فى لبنان)
 خالد مشعل(حركة حماس) : حنعمل ايه يا مولانا لو امريكا هجمت وضربت ايران ؟؟ لاني لو ضربت الصواريخ الايرانية اللي بعتهالي في غزة على اسرائيل حيضربونا وتحصل عندي خسائر جامده. وساعتها ممكن اخسر سيطرتي على سيناء.
 حسن نصر الله (حزب الله) : متقلقش كل شئ مدروس . حنخلي المصريين كبش الفداء بتاعنا اللي حيشيل الضرب كله بفتح جبهة قتال بين مصر واسرائيل و نضحك عليهم ونخليهم يخشوا الحرب باسم الاسلام و غزه و ندفع بالمصريين في الصفوف الامامية بدلًا مننا . ونضرب صواريخنا من سيناء علشان الرد الاسرائيلي الامريكي يكون على سيناء موش غزة .
 خالد مشعل(حركة حماس) : طب تفتكر حنعرف نخدع الجيش المصري انه يحارب معانا علشان مصالح ايران وانه يلغي اتفاقيه السلام ويدخل حرب هو غير مستعد لها اقتصاديا وعسكريا علشان خاطر مصالحنا ؟؟؟
حسن نصر الله (حزب الله) : لا دي سهله خالص . كل اللي حنعمله اننا ندعم الاخوان المسلمين بالفلوس والسلاح و نساعدهم في السيطره على حكم مصر والجيش و نضحك على الاخوان ونقلهم اننا حلفاؤكم وتحاربوا لو امريكا ضربت ايران او حماس في غزه.
 خالد مشعل(حركة حماس) : طب امريكا لما تعرف اننا بندعمهم ساعتها ممكن تقف ضد الاخوان و تساعد الجيش المصري. وساعتها موش حلاقي الاخوان يدعموني وموش حقدر اضرب صواريخي من سيناء .
 حسن نصر الله (حزب الله) : لا طبعا غلط . لان امريكا واسرائيل من مصلحتها انها تدمر مصر و جيشها وشعبها . علشان كده امريكا حتساعد الاخوان في مصر علشان الفوضى تدمرها و ده اللي حصل مع اخوان سوريا وليبيا ..... وبكده نحقق مصالح ايران عن طريق انهاك قوة اسرائيل و قوة مصر في تلك المعارك ويخف الضغط على ايران وعلينا و في نفس الوقت يتم قتل خير شباب مصر في هذه الحرب ونحن نتفرج من بعيد ونضحك على المصريين بشوية تمثليات اننا معاهم في المعركة .
وبكده نحافظ على قوتنا ونسيطر على مصر بسهوله ونلاعب اسرائيل من مصر بدلًا من ايران علشان لو ضربوا نووي ينضرب في مصر موش ايران.....
 فهمت ؟؟؟
اصدقائى هذا خيال قد يكون فيه شىء من الحقيقة  وجب قوله حتى لا تشغلنا انتخاباتُنا عن حماية شبابنا وحدودنا وكينونتنا مصرنا الحبيبة  التى ... نفديها بأرواحنا 
لكم  احترامى ولمصر الحب كله
عربى السمان

ليست هناك تعليقات: